Klager
Henvendelser og klager over oplæringsforhold i oplæringsvirksomheder
Jordbrugets Uddannelser behandler henvendelser og klager vedrørende oplæringsforhold i oplæringsvirksomhederne. Jordbrugets Uddannelser behandler ikke anonyme henvendelser. Henvendelser og klager over oplæringsforhold i oplæringsvirksomhed skal således være skriftligt og sendes til info@judd.dk.
Behandling af afgørelsessager sker i henhold til almindelige forvaltningsretlige principper.
Jordbrugets Uddannelser foretager således partshøring. Fremsendte klager skal derfor indeholde en tilkendegivelse på, at klager er indstillet på at klagen uredigeret sendes til partshøring hos oplæringsvirksomheden.
Partshøringen sikrer at oplæringsvirksomheden får mulighed for at udtale sig om indholdet i klagen. Samtidig er det medvirkende til at tilvejebringe et tilstrækkeligt og fyldestgørende grundlag for behandling af sagen og evt. afgørelse.
Jordbrugets Uddannelser behandler henvendelser og klagesager ud fra en konkret afvejning af saglige hensyn, som er relevante for sagens afgørelse. Usaglige og uvedkommende kendsgerninger i henvendelser og klager indgår således ikke i sagsbehandlingen.
Jordbrugets Uddannelser træffer afgørelser under hensyntagen til proportionalitetsprincippet. Det betyder at afgørelserne begrundes med saglige hensyn, og at der skal være et rimeligt forhold mellem afgørelsen og det passerede.